04 August 2011

Posa menyelubungi Diri...=)

Hye kawan - kawan..
Yes Ramadhan datang lg...aku bersyukur ke hadrat Illahi kerana dipertemukan aku ngan bulan Ramadhan bulan yg mulia...taun depan mungkin kita akan bertemu lg ye bulannn Ramadhan..rindu kamu setiap bulan...

Bulan Ramadhan nie bukan saja mulia bg umat Islam yg melaluinya...tetapi adalah bulan yg banyak makanan..HAHAHA....ermm..xsabanya nk raya...besssnyee...byknya nk pakai duit raya ne...


Keperluan di Hari Raya,,

  • 1st : nk bli baju raya, sua raya...6 pasang..
  • 2nd : kasut raya..2 pasang
  • 3rd : beg raya..1 ja la..
  • 4th :  persiapan bilik ayaq n bilik tidoq.. ( sat g ada yg nk melawat..bilik dh mcm kapal karam) huh..byknyaa...mana nk cari suma nie...letey la..sooo..kena lebihkan masa bekerja...

kerja yg dilakukan di bulan Ramadhan..
  • 9.00 - 5.00 ptg ~ keja di tmpt keja yg disediakan setiap hari..HAHA
  • 5.00 - 7.00 ptg ~ memekik di bazar ramadhan..menolong mak men jual2... (harap dpt la ckit cengkeram ye ibu)
  • 9.00 - 12.00 mlm ~ merajinkan dirikan di kedai runcit kakak aku... ( mengharapkn kakak aku bg sedikit modal nk wat duit raya...

Keja-keja sambilan yg len ~
  • membantu kak long mempromosikan kek Sarawak..klu rajin tolong dya wat kek Sarawak la...bley la dpt ckit2 duit...
  • mempromosikan kuih raya kawan baik aku...NADYA ADNAN a.k.a Cik Bun..huh..bley la ckit2..huh..


Penuh dan Padat...
Oh Duit-duit Dimana Kau Duit..

Kami mengucapkan 

Toink ! ! Toink ! !


No comments: